C1.1 eesti keele kursuse õppekava
Sihtgrupp – täiskasvanud, kelle keeloskus vastab tasemele B2.
Õppija on sooritatud B2- taseme eksami ja omab vastavat tunnistust või on lõpetanud B2- taseme keelekursuse ning on sooritanud keelefirma testi tulemusele vähemalt 60%
Uued õppijad, kes ei oska määrata taset ning ei käinud eelnevalt keelekursustel, läbivad veebitestimise kodulehel https://web.meis.ee/testest/ilias.php?baseClass=ilrepositorygui&reloadpublic=1&cmd=frameset&ref_id=1 Diagnoostesti tulemus peaks vastama B2-tasemele ja ei tohi olla alla 60%.
Õppe alustamise tingimused – kursusele registreerumine ja suulise testimise läbimine, mis põhineb meis.ee veebitestil https://web.meis.ee/testest/ilias.php?baseClass=ilLMPresentationGUI&ref_id=168&cmd=resume
C1.1. mooduli maht on 225 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on kontaktõpet ja 105 tundi iseseisvat tööd.
C1-tasemeeksami ettevalmistus koosneb kahest moodulist: C1.1 ja C1.2.
Õppeprotsessi käigus kasutame erinevaid aktiivõppemeetodeid nagu näiteks arutelud, rühma- ja paaristööd, rollimängud, video vaatamine ja analüüsimine, oma seisukoha kaitsmine. Eelistame kommunikatiivset õpetamisviisi.
Koju antakse vastavalt läbitud teemale iseseisev töö: kirjaliku arutelu koostamine, kõne ettevalmistus, teemapõhine funktsionaalne lugemine, grammatika- ja struktuuritesti harjutamine, uuringute analüüs või kokkuvõtete kirjutamine, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas.
Õpetajate toas saab kasutada paljundusmasinat. Ruumides on nii loomulik, kui tehisvalgustus. Kõikides ruumides on toimivad küttesüsteemid. On olemas Wi-Fi. Klassid on varustatud kaasaegsete televiisorite ja arvutiga, mis võimaldavad audio- ja videomaterjali kasutamist ning veebitundide läbiviimist. Õppijate hajutamise eesmärgiga on võimalik kombineerida kontakttunde veebiõppega (osa õppijaid saavad jälgida tundi veebis, kui teine osa on kontakttunnis). Keeleklassides on olemas kõik vajalikud õppematerjalid ja –vahendid. Ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele: olemas on suitsuandurid, apteek, desinfitseerimisvahendid, vajadusel maskid.
Põhiõpikud:
Lisamaterjal:
Filmid: „Kalev“, „Ott Tänak“, „14 käänet“, „Homme algab paradiis“
Saated: „Kodud rahaks“, „Kodukäijad“, „Käbi ei kuku“, „Stereodisko“, „Pealtnägija“
web.meis.ee/testest
www.meis.ee/raamatukogu
www.quizlet.com
www.keeleveeb.ee
www.sonaveeb.ee
www.filosoft.ee
11. Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid:
Vähemalt 60% kontakttundides osalenutele ja kirjaliku lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastab A&E Keeltekool tõendi esimese C1 mooduli läbimise kohta.
Osalenutele, kelle lõputesti tulemus jääb alla 60% või kes ei ole lõputesti sooritanud, väljastab A&E Keeltekool kinnituse läbitud teemade ja osalenud tundide arvu koha.
C1.1 kursuse täismahus läbimine ja lõputesti vähemalt 60%-le sooritamine annab võimaluse jätkata õpinguid C1.2 taseme rühmas.
A&E Keeltekoolis võib läbi viia koolitust eesti filoloog või eesti keele kui võõrkeele õpetaja vähemalt 3- aastase töökogemusega. Hindame eelkõige eesti keele õpetamise kogemust täiskasvanutele.
C1.2 eesti keele kursuse õppekava
Sihtgrupp – täiskasvanud, kes on läbinud C1.1 mooduli.
Õppe alustamise tingimused – kursusele registreerumine ja A&E Keeltekooli eesti keele C1.1 testi sooritamine tulemusele vähemalt 60%.
C1.2. mooduli maht on 225 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on kontaktõpet ja 105 tundi iseseisvat tööd.
C1-tasemeeksami ettevalmistus koosneb kahest moodulist: C1.1 ja C1.2. Vajalik on mõlema mooduli läbimine.
Keeleseaduse alusel nõutavaks eesti keele C1- tasemeeksamiks ettevalmistamine.
PÕHITEEMA | ALATEEMAD | OSAOSKUSED |
1. Infoühiskond
|
· Päevakajalised sündmused;
· Sotsiaalmeedia. Massimeedia. Info; · Internetisõltuvus. |
|
2. Amet ja töö
|
· Karjääri planeerimine;
· Töötingimused. Tööstress; · Ettevõtlikkus. |
· Väitlused: "Töötajate lojaalsus", "Edukuse eelis", "Töönarkomaania", "Toimetulek avalikus teenistuses ja halduses";
· Teemapõhise kirjaliku ülevaate koostamine; · Teemaga seotud statistikaandmete analüüs; · Adapteerimata artiklitest info leidmine (kasutusjuhendite lugemise oskus); · Arvamusartikli koostamine |
3. Riik ja ühiskond. Avalikud asutused
|
· Riigikaitse. Ajateenistuse vajalikkus. Naised kaitseväes;
· Sotsiaalsüsteem ja sotsiaaltoetused; · Kodanikuaktiivsus ja ettevõtlikkus; · Riigieelarve ja valimised. |
· Ettekanded teemadel "Meie riigi valupunktid", "Turvalisus", "Multikultuuri eelised ja puudused“, „Pagulased Eestis“ jne.
· Artiklite analüüs, loetud teksti põhjal arvamuse väljendamine; · Statistikaameti andmete analüüs, andmete põhjal arutleva teksti koostamine
|
4. Keskkonnakaitse. Liiklus.
|
· Loodushoid. Keskkonnaprojektid. Prügi;
· Ökotoit ja selle tootmine. Jätkusuutlik areng; · Liiklus. Elektriautod. Loodussõbralik transport; · Rohepööre; · Eesti tuntumad loodusobjektid ja vaatamisväärsused. |
· Keskkonateemalised arutelud ("Loodussäästlik tarbimine“, „Prügi sorteerimine“, „Roheline tarbimiseetika"jne)
· Saate katkendi konspekteerimine; · Diagrammi analüüs "Mida teha, et Eesti prügist lahti saaks?"; · Eesti Statistikaameti aastaraamatu uurimine (teemga seotud joonisete analüüs); · Monoloogidega esineme; · Teemapõhiste lugemistestide harjutamine. |
5. Vaba aeg. Aktiivne puhkus. Kultuur
|
· Kultuur: film, teater, kontsert ja teised kultuuriüritused. Arvustused;
· Sport. Maailmakultuur. Kultuuriline identiteet. |
· Raadiosaate kuulamine, konspekteerimine ja kommenteerimine;
· Kuuldud intervjuu põhjal kava koostamine; · Arutleva teksti kirjutamine; · Teemaga seotud ettekanded. · Statistikaandmete analüüs "Filmi- ja teatrikunst", "Lugemiseelistused"; · Tsitaate oma sõnadega lahti mõtestamine · Raamatu võrdlus selle ekraniseeringuga (Vaba Lava või Eesti Draamateatri külastus)
|
6. Inimestevahelised suhted. Tähtpäevad.
|
· Erinevad peretüübid. Peretraditsioonid. Suhted, kombed peres, tööl, eri kultuurides;
· Rahvakalender; · Kõnekäänud ja vanasõnad |
· Statistikaandemete analüüs (kahe joonise või tabeli võrdlus, üldistamine);
· Teemapõhiste lugemis- ja kuulamistestide harjutamine; · Väitlus "Perekondlikud pühad", "Raha ja armastus", "Laste kasvatamisega seotud mured"; · Raadiosaadete konspekteerimine ja arutlus; · Teema kokkuvõttena arvamusartikli koostamine. |
Õppeprotsessi käigus kasutame erinevaid aktiivõppemeetodeid nagu näiteks arutelud, rühma- ja paaristööd, rollimängud, video vaatamine ja analüüsimine, oma seisukoha kaitsmine. Eelistame kommunikatiivset õpetamisviisi.
Koju antakse vastavalt läbitud teemale iseseisev töö: kirjaliku arutelu koostamine, kõne ettevalmistus, teemapõhine funktsionaalne lugemine, grammatika- ja struktuuritesti harjutamine, uuringute analüüs või kokkuvõtete kirjutamine, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas.
Õpetajate toas saab kasutada paljundusmasinat. Ruumides on nii loomulik, kui tehisvalgustus. Kõikides ruumides on toimivad küttesüsteemid. On olemas Wi-Fi. Klassid on varustatud kaasaegsete televiisorite ja arvutiga, mis võimaldavad audio- ja videomaterjali kasutamist ning veebitundide läbiviimist. Õppijate hajutamise eesmärgiga on võimalik kombineerida kontakttunde veebiõppega (osa õppijaid saavad jälgida tundi veebis, kui teine osa on kontakttunnis). Keeleklassides on olemas kõik vajalikud õppematerjalid ja –vahendid. Ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele: olemas on suitsuandurid, apteek, desinfitseerimisvahendid, vajadusel maskid.
Põhiõpikud:
Pesti, M. K nagu Kihnu. 2018
Oidekivi, H. C1, Eesti keel, eesti keel teise keelena, 2023
Kitsnik, L. Kingisepp, Avatud uksed.
Lisamaterjal:
web.meis.ee/testest
www.meis.ee/raamatukogu
www.quizlet.com
www.keeleveeb.ee
www.sonaveeb.ee
www.filosoft.ee
11. Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid:
60% kontakttundides osalenutele ja kirjaliku lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastab A&E Keeltekool tõendi esimese C1.2 mooduli läbimise kohta.
Osalenutele, kelle lõputesti tulemus jääb alla 60% või kes ei ole lõputesti sooritanud, väljastab A&E Keeltekool kinnituse läbitud teemade ja osalenud tundide arvu koha.
Juhul, kui on edukalt läbitud C1.1 ja C1.2. moodulidväljastab A&E Keeltekool MTÜ tunnistuse C1- taseme kursuse läbimise kohta.
A&E Keeltekoolis võib läbi viia koolitust eesti filoloog või eesti keele kui võõrkeele õpetaja vähemalt 3- aastase töökogemusega. Hindame eelkõige eesti keele õpetamise kogemust täiskasvanutele.